Protectia Muncii - SSM
Ce înseamnă SSM?
SSM = Sănătate și Securitate în Muncă
Daca ne referim strict la activitatile legate de munca folosim termenul SSM.
Apeland la serviciile de consultanta si instruire SSM Group si avand un dosar complet de protectia muncii veti avea siguranta ca, in cazul unor accidente de munca / controale ITM, ati facut toate demersurile legale si necesare, pentru protectia muncii. De asemenea, prin instruirea introductiv generala, la locul de munca si periodica, salariatii Dvs. vor fi intodeauna bine informati cu privire la riscurile la care sunt expusi in cadrul activitatii desfasurate.


Accidente de muncă
Definitia accidentului de muncă: Accident de munca se înțelege vătămarea violentă a organismului, precum și intoxicația acută profesională, care au loc în timpul procesului de muncă sau în îndeplinirea îndatoririlor de serviciu și care provoacă incapacitate temporară de muncă de cel puțin 3 zile calendaristice, invaliditate ori deces.
Comunicarea si cercetarea: Conform legii, angajatorul are obligația să comunice evenimentele, de îndată, nu mai tarziu de 24h de la producere (Model Comunicare Eveniment către ITM).
Cercetarea se face imediat după comunicare si se va finaliza in cel mult 10 zile lucrătoare de la data producerii – în cazul evenimentului urmat de incapacitate temporară de muncă. Angajatorul are obligația să numească de îndată, prin decizie scrisă, comisia de cercetare a evenimentului.
Apeland la serviciile noastre, inspectorul SSM Group specializat cu cercetarea evenimentelor in munca, va prelua si indeplini toate obligatiile ce va revin in conformitate cu prevederile legislative in vigoare.
Documentatia de SSM (securitate si sănătate in muncă)
Cand se face protectia muncii?
In functie de domeniul de activitate asistenta SSM este reglementata prin Legea 319/2006 sa fie efectuata de catre persoane abilitate in acest sens, la angajare si periodic.


Documentatiile pe linie de SSM se realizeaza o singura data la infiintarea firmei sau la schimbarea domeniului de activitate.
Fiecare angajator trebuie sa detina in toate punctele de lucru documentatiile pe linie de SSM, reglementate de Lg 319/2006 si Codul Muncii, corect completate, semnate si stampilate.
Documentele necesare conform Legii Nr. 319/2006 şi HG Nr. 1425/2006, sunt:
- identificarea si evaluarea riscurilor de accidentare si imbonlavire profesionala
- elaborarea Planului de Prevenire si Protectie bazat pe evaluarea riscurilor (PPP)
- stabilirea si elaborarea tematicilor de instruire pe categorii de personal
- elaborarea instructiunilor proprii de securitate si santate in munca (IPSSM)
- elaborarea programului de instruire - testare la nivelul societatii
- intocmirea fiselor de instruire individuala in domeniul securitatii si sanatatii in munca
-
emiterea deciziilor pe linie de SSM cu privire la:
> conducatorul locului de munca
> acordarea primului ajutor
> reprezentantul salariatilor cu raspunderi specifice in domeniul securitatii si sanatatii in munca
> mentinerea starii de sanatate a salariatilor in caz de temperaturi extreme
> evidentierea zonelor cu risc ridicat si specific
> evidentierea zonelor cu pericol grav si iminent - instruirea in domeniul SSM (securitate si sanatate in munca):
- instruirea introductiv generala
- instruirea la locul de munca
- instruirea periodica
- instruirea periodica suplimentara (reinstruire)
- elaborarea normativului de acordare a echipamentului individual de protectie (EIP)
- elaborarea normativului de acordare a meterialelor igienico-sanitare
- elaborarea fiselor de acordare a echipamentului individual de protectie
- elaborarea registrele de evidenta a accidentelor de munca
- testarea salariatilor:
- testarea introductiva generala
- testarea anuala de verficare a cunostintelor
- consultanta in vederea obtinerii autorizatiei de functionare d.p.d.v. al SSM (Lg. 359/2004)
- cercetarea si solutionarea accidentelor de munca (cercetarea evenimentelor este singurul serviciu din portofoliul SSM Group ce genereaza costuri suplimentare, in functie de gravitatea evenementului)
- stabilirea atributiilor si raspunderilor in domeniul securitatii si sanatatii in munca
- autorizarea interna a exercitarii meseriilor si profesiilor prevazute in legislatia specifica
- intocmirea tabelului de evidenta a echipamentelor de munca
- fisa de instruire colectiva a vizitatorilor/colaboratorilor
- notificare ITM privind lista substantelor periculoase utilizate
- infiintarea CSSM si elaborarea Regulamentului de functionare (Comitetul de Securitate si Sanatate in Munca) se infiinteaza in mod obligatoriu in cazul societatilor care depasesc 50 de salariati
Documentatia se elaboreaza de catre Inspectorii SSM Group in functie de particularitatile locurilor de munca si ale activitatilor desfasurate.
Documentele se intocmesc o singura data, actualizarile ulerioare fiind incluse in abonament, indiferent de tipul acestuia.
Servicii de protectia muncii la pret avantajos
Într-o lume unde siguranța la locul de muncă este nu doar o necesitate, ci și o obligație legală, serviciile de protecția muncii joacă un rol esențial în menținerea unui mediu de lucru sigur și sănătos. Având în vedere importanța sănătății și securității în muncă (SSM), serviciile noastre se adresează atât companiilor care au deja implementate sisteme de protecție a muncii, cât și celor în curs de dezvoltare sau actualizare a acestor sisteme. De la consultanță și instruire până la elaborarea documentațiilor necesare și gestionarea incidentelor, oferim un pachet complet de servicii pentru a asigura conformitatea cu legislația în vigoare și pentru a promova o cultură organizațională bazată pe siguranță.
Serviciile noastre de protecția muncii sunt esențiale pentru orice entitate care dorește să minimizeze riscurile de accidente de muncă și să se asigure că toate demersurile legale și necesare sunt efectuate corect. Fiecare angajator trebuie să își asigure angajații de un mediu de lucru sigur, îndeplinind obligațiile ce îi revin conform prevederilor legislative. Acest lucru include comunicarea și cercetarea accidentelor de muncă în conformitate cu termenele și procedurile stabilite, precum și întocmirea și actualizarea documentațiilor de SSM, cum ar fi fisa de protecția muncii, planurile de prevenire și protecție, instruirea periodică a angajaților, și multe altele.


Prin apelarea la serviciile noastre, beneficiați de experiența și expertiza unui inspector protecția muncii dedicat, care va prelua și îndeplini toate aceste obligații, asigurându-vă astfel că organizația dumneavoastră este în deplină conformitate cu legislația SSM. Mai mult, oferim consultanță și asistență în elaborarea și actualizarea documentațiilor necesare pentru protecția muncii, inclusiv identificarea și evaluarea riscurilor, elaborarea planurilor de prevenire și protecție, și instruirea angajaților în domeniul securității și sănătății în muncă.
Fie că este vorba despre stabilirea condițiilor optime de microclimat, asigurarea materialelor de cultură pentru ciupercării, sau pregătirea și dotarea spațiilor de cultură, serviciile noastre de protecția muncii și SSM vă oferă tot suportul necesar pentru a naviga cu succes prin complexitatea cerințelor legale și pentru a asigura un mediu de lucru sigur și productiv pentru toți angajații. Solicitați acum o ofertă pentru serviciile de protecția muncii și faceți primul pas spre un mediu de lucru mai sigur și mai sănătos.